Project Pastorijstraat: perfect op planning

Op 26 november 2020, over deze onderwerpen: 8. Openbare werken, Mobiliteit & Openbare Werken
Pastorijstraat

Dinsdag 24 november is een belangrijke dag voor de werken in de Pastorijstraat. De scholen en de sporthal zijn opnieuw bereikbaarvanuit het Centrum en het project ligt nog steeds perfect op planning. Onze Schepen van Openbare Werken Jan Hendrickx reageert dan ook laaiend enthousiast.

We maken de overstap van de zogenoemde fase twee naar fase drie. Opnieuw kunnen we allemaal de sporthal en de scholen bereiken vanuit het Centrum. Doorgaand verkeer is nog niet mogelijk, behalve voor fietsers en voetgangers. Hier geven wij immers graag prioriteit aan. Zo voorzien we specifiek voor de fietsers uit de Beerslaan (Gestel) een afgebakende zone om zo veilig naar school te kunnen.

Het project zit perfect op planning en omwille van deze reden wil Jan Hendrickx graag zijn dank uitspreken. "Onze helden zitten in de zorgsector. Maar ook hier hebben we helden om de werken te realiseren. Ik heb heel veel respect voor al die mensen die tijdens deze moeilijke periode telkens goed hebben doorgewerkt. Dankzij hen wordt dit project realiteit."

De werken van fase drie zouden rond maart/april klaar moeten zijn. Daarna schakelen we over naar de fase rond de kerk. Het lijkt er dan ook op dat we tegen het bouwverlof van juli een nieuwe, prachtige en veilige Pastorijstraat hebben.

Hoe waardevol vond je dit artikel?