Budget voor een beregoed Berlaar

Op 17 november 2020, over deze onderwerpen: 8. Cultuur & erfgoed sport en verenigingen, Verenigingen
Berlaar_Station

Vanavond beslisten we op de gemeenteraad om een groter compensatiebudget te voorzien voor onze lokale verenigingen. Zij zorgen normaal voor zoveel leven in de brouwerij en omwille van die reden willen we hen graag steunen om, wanneer het opnieuw mogelijk is, Berlaar weer helemaal beregoed te maken. Net zoals we eerder dit jaar ook al een budget vrijmaakten voor onze getroffen lokale handelaars.

Een maand geleden kondigden we op de gemeenteraad aan dat wij als gemeentebestuur een leden-, compensatie- en projectsubsidiebudget zouden vrijmaken voor onze lokale verenigingen. Op deze manier wilden we respectievelijk de verenigingen per lid ondersteunen, de misgelopen kosten dekken en toekomstige projecten mee financieren. Jammer genoeg werden er enkele weken later strengere coronamaatregelen aangekondigd, waardoor mogelijke projecten voor onze verenigingen opnieuw in het water vielen.

Als oplossing voor dit probleem beslisten we dan ook om de geplande projectsubsidies te verwerken in het compensatiebudget en zo dit geld te gebruiken om kosten verder te dekken. Onze Schepen Nadine Boekaerts reageerde dan ook zeer tevreden op het plan: “We hopen dat we op deze manier de verenigingen terug wat moed kunnen geven voor het volgende jaar en zo Berlaar opnieuw kunnen doen bruisen.” Alle aanvragen zouden vlot moeten verlopen via de officiële website van de gemeente Berlaar: https://www.berlaar.be/formulieren/aanvraagdossier-voor-compensatiesubsi... .

Wij kijken als bestuur alvast met hoop uit naar een beter 2021. Blijf gezond, blijf veilig en zorg voor elkaar! Samen zullen wij Berlaar opnieuw doen bruisen!

Hoe waardevol vond je dit artikel?