Lelies in de lente? De nieuwe voetpaden groeien volop.

Op 4 december 2020, over deze onderwerpen: 8. Openbare werken, voetpaden
Lelies in de lente? De voetpaden groeien volop!

Afgelopen week rondde onze eigen Berlaarse gemeenteploeg het nieuwe voetpad aan de onpare zijde van de Rode Kruisstraat af. Binnenkort volgen de Leliestraat, de Lentestraat en de Montystraat, net zoals een alomvattende visie voor alle voetpaden in Berlaar.

De Rode Kruisstraat is langs de pare kant nu perfect in orde, wat betekent dat we onze zinnen hebben gezet op de aansluitende straten. Eerst komt de Leliestraat aan de beurt, waar we het bestaande voetpad zullen uitbreken, een nieuwe bedding zullen maken om vervolgens de bestaande klinkers weer terug te plaatsen. Een goed gebruik van middelen dus. Op de planning van het voorjaar van 2021 staat ook nog het voetpad van de Montystraat, beginnende bij de Stationstraat tot aan het kruispunt met de Lentestraat om daaropvolgend dan ook dat voetpad en die riolen aan te pakken.

Alles verloopt momenteel in eigen beheer, aangezien we reeds een tijdje bezig zijn aan een alomvattende visie voor alle voetpaden van onze gemeente. Verschillende visies zijn hier al over gewisseld, maar in 2021 zal de uitwerking duidelijk worden. Zo zal er al een proefproject lopen langs de pare zijde van de Rode Kruisstraat, waar het voetpad zal worden weggebroken en de opritten en bouwgronden worden verhard om vervolgens de rest verder aan te vullen met gras. Goed begaanbaar, economisch en ecologisch!

Voor ons wordt 2021, als alles goed verloopt, een mooi jaar voor onze voetpaden!

Hoe waardevol vond je dit artikel?